Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuws

Automobilist ziet fietser uit wildervank over hoofd

Door op donderdag, 23 juni, 2011 - 11:24

WILDERVANK - Een 15-jarige fietser uit Wildervank is woensdagavond gewond geraakt op de Poststraat in zijn woonplaats.

Een 42-jarige automobilist uit Wildervank stak vanuit de Plantsoenlaan de Poststraat over en zag de fietser over het hoofd.

De 15-jarige jongen viel hierdoor op het wegdek. Hij is voor onderzoek naar een ziekenhuis gebracht. De politie heeft een registratie gemaakt.

PvdA Karavaan bezoekt zaterdag Wildervank

Door op dinsdag, 21 juni, 2011 - 21:38

PvdA - Zaterdag 25 juni gaat de PvdA Wildervank-Veendam weer canvassen! Deze keer gaan ze de wijk in en wel in Wildervank (West). De rode slinger gaat deur aan deur informeren wat de bewoners bezig houdt. Bij de planning is rekening gehouden met mooi weer, daarom heeft de PvdA voor zaterdag voor een heuse ijscokar geregeld. Bij regen gewoon de paraplu meenemen. De PvdA Karavaan wordt ondersteund door de Veendam PvdA fractie, Tweede Kamer lid Hans Spekman, leden en bestuur van de PvdA Wildervank-Veendam. Als u ze ziet, laat van u horen! De PvdA Wildervank-Veendam laat hun sociale gezicht zien, deze keer in Wildervank !!

Resultaten over enquêtes en canvassen zijn binnenkort te zien op www.pvdaveendam.nl

Miljoen voor OV-Knooppunt Veendam.

Door op dinsdag, 21 juni, 2011 - 21:13

OV-KNOOPPUNT - De gemeente Veendam krijgt voor het project "OV-knooppunt Veendam" een subsidie van € 1.153.000,--. Het bedrag zal worden toegekend vanuit de programma's Transferia en busstations en Infrastructuur HOV-bus en Qliners.

Beide programma's zijn onderdeel van het Regiospecifiek Pakket Zuiderzeelijn.

Jongerencentrum Veendam sluit de deuren tijdens Waterfeest Noord. [ Update Foto's ]

Door op dinsdag, 21 juni, 2011 - 19:37

Foto's Gesinus Hemmes.
Meer foto's volgen nog.

That´s all folks! - Om precies 8 uur zaterdagavond sloot het jongerencentrum in Veendam Noord voorgoed de deuren! Echt getreurd wordt er niet want half augustus kunnen de jongeren van Veendam terecht in een spiksplinternieuwe jeugdsoos in het MFC Veendam.

Zaterdag werden er door de jongeren voor de laatste keer in Noord nog allerlei activiteiten georganiseerd om al feestend het centrum, dat 23 jaar in Noord heeft gestaan, vaarwel te zeggen. Wethouder Klaas Steenhuis van o.a. jeugdzaken kwam het centrum ook nog even gedag zeggen en hij ziet de jongeren graag binnenkort terug aan de Jan Salwaplein.

Jongerenwerkster Ineke van Loo werd door de jeugd, door collega's en stagiaires nog even flink in het zonnetje gezet. Zij is degene geweest die het voortouw heeft genomen naar een nieuw centrum waarbij de jeugd een flinke inbreng heeft gehad. Meer ruimte, lekker centraal in het centrum, een onderkomen waar menig jeugdsoos jaloers op zal zijn.

Gelijktijdig met het slotfeest van JONO was er in Noord het jaarlijks terugkerend Waterfeest. Aan het begin van de middag ging dat gepaard met wat hemelwater maar zo halvewege de middag kwam het zonnetje te voorschijn en kwam het waterspektakel toch nog lekker op gang.

Er stond een glijbaan, een draaimolen, konden bewoners hun tweedehands spulletjes aan de man/vrouw brengen en was er een westrijd spijkerbroekhangen. Ook het lopen over water mocht zich verheugen op veel animo van de kinderen.

Het Waterfeest wordt georganiseerd door een samenwerking van het beheerteam Noord, buurthuis Noord-West, culturele vereniging Turk Der en JONO.


Fotoalbum Waterfeest.
Fotoalbum The End Jono.


Toneelclub Sorghvliet op zoek naar leden.

Door op dinsdag, 21 juni, 2011 - 14:01


Archieffoto

Door Tim Abee
Maatschappelijke Stage

NIEUWE LEDEN - Toneelclub Sorghvliet is op zoek naar nieuwe leden voor hun aankomende stukken die in november beginnen. Het gaat dan voornamelijk om mannen, maar vrouwen mogen zich ook aanmelden.

De toneelclub bestaat nu al 27 jaar en is onderdeel van de wijkvereniging Sorghvliet. Er worden Groningse blijspelen gespeeld. dat zijn toneelstukken in het Gronings met veel humor. De stukken worden geleverd door een toneeluitgeverij, die om de zoveel tijd een boekje uitbrengt waar verschillende stukken in staan. De toneelclub kiest uiteindelijk een passend stuk uit. Er wordt altijd rekening gehouden met andere toneelverenigingen, zodat ze een toneelstuk opvoeren die andere verenigingen nog niet hebben gedaan. Met zo'n stuk zijn ze een heel jaar bezig.


Archieffoto

Er wordt gerepeteerd van september tot en met april, De maanden daartussen is er een pauze. Elke week is er één repetitie. Tijdens de repetities is er veel lol en gezelligheid en hebben alle acteurs veel pret met het repeteren, en hebben er altijd veel zin in.

Aanmelden kan bij Johanna Tiggelaar, of je kunt op dinsdagavond om 7:30 uur langskomen in de Dukdalf. Dat kan alleen tijdens de repetities van september tot en met april. Ken je familieleden die interesse hebben, die kunnen zich ook altijd aanmelden. Het is handig als je een beetje kennis hebt van de Groningse taal, en je moet natuurlijk op het podium durven te staan.

De toneelstukken zijn te bezoeken op 18, 25 en 26 november.


Archieffoto